ABD Ulusal Otoban Trafik Güvenlik Yönetimi (NHTSA) tarafından yapılan açıklamaya nazaran, lüks SUV modellerin üçüncü sıra koltuklarında yer alan kilit sisteminde sorun var. GLS üzere araçlar, çocukları en art sırada taşıyan geniş aileler tarafından kullanılıyor. Bir çarpışma durumunda, sol ve sağ koltuk arkalıklarının arızalanması, yolcuların yaralanma riskinin arttırabilir.
Araç birçok sensör sahip olsa da sürücüyü bu çeşit bir arıza konusunda uyaracak ya da bu tipten bir sorunu haber verebilecek bir sisteme sahip değil. NHTSA’nın iddialarına nazaran geri çağrılan araçların yüzde 100’ü tıpkı probleme sahip.
Çağrılan modeller ortasında 2,364 adet MY2021 GLS63, 5,212 adet 2020-2022 ortası üretilen GLS 580 ve 51,998 adet de 2020-2022 ortası üretilen GLS 450 yer alıyor. Bu araçların 18 Eylül 2018 ve 4 Temmuz 2022 ortasında üretildiği belirtildi. X166 modellerinde de emsal bir sorun olduğu iddia ediliyor. Öte yandan birebir devirde üretilen Maybach GLS’te ise 7 koltuklu versiyon olmadığından bu sorun bulunmuyor.
GLS sahipleri araçlarını satın aldıkları bayiler üzerinden incelemeye gönderebilecek. Yay düzeneğindeki yanılgıdan kaynaklanan sorun fiyatsız olarak düzeltilecek.